Sådan blev Forza Leasing en af de førende leasing-selskaber.
Vi har været Forza Leasing’s fortrukne IT- & marketing-partner siden 2019 og har i samme periode fordoblet antallet af kundehenvendelser.
Sektor
Bilbranchen
Hjemmeside
Om Forza Leasing
Forza Leasing blev grundlagt i 2010 og har siden beskæftiget sig med leasing af premium biler til danskerne. Det er deres mål at være det førende leasingselskab i Danmark inden for flexleasing (finansiel leasing). Siden 2010 har Forza Leasing hjulpet mere end 10.000 kunder med at udleve drømmen om at finde deres drømmebil.
Nøgletal & vækstfaktorer
Sammenligning af gennemsnit fra 2021 i forhold til 2019
Vores marketingstrategi
Psykologien bag en god strategi
Vi har i samarbejde med Forza Leasing brugt 3 markedsføringskanaler til at få forretningen på landkortet med fokus på at øge kendskabsgraden og skabe flere leads for hver enkel afdeling.
Markedsføringsstrategien er opdelt i tre kategorier:
- Branding, kunden får kendskab til Forza Leasing
- Trafik, kunden får interesse for en specifik bil
- Leadgenerering, kunden indhenter tilbud på en bil
Med andre ord har vi ført kunderne gennem en online salgstragt, som er styret af kundernes interaktion med vores kampagner for sikre at kunden ser den rigtige annonce på det rigtige tidspunkt.
Eksempelvis modtager kunderne en annonce, 290 dage efter der er blevet indhentet et tilbud med henblik på at fastholde kunderne.
Resultaterne taler for sig selv
Facebook & Instagram dækker over story- og feedkampagner. Pris pr. lead er under 400 kr. på tværs af alle aktive kampagner på de sociale medier.
SEO-optimering på forzaleasing.dk er opbygget gennem de sidste 2 år og Forza Leasing rangerer i 2022 nr. 1 på Google’s søgeresultat med mere end 20 organiske ord, blandt andet “leasing”.
Google Ads dækker over display-, video- og søgeordskampagner. Pris pr. lead er under 300 kr. på tværs af alle aktive kampagner på Google.
Keypoint:
Kvalitet fremfor kvantitet. 5 leads af høj kvalitet leads er bedre end 50 dårlige leads.
Mere end en hjemmeside
Kontrol over hele kunderejsen et sted
For at sikre en strømlinet process er hjemmesiden opbygget efter vores markedsføringsstrategi. Vi har de samme tre fokuspunkter og har kontrol gennem hele kunderejsen.
Hjemmesiden er opdelt i tre kategorier:
- Branding, fokus på design, billeder, videoer mv.
- Leads, fokus på funtionaliteter og brugervenlighed
- Retention, fokus på kundestyring via IT-systemer
Forza Leasing har en skræddersyet back-end, hvor medarbejdere i hver afdeling let kan håndterer biler, leads og leasingkontrakter gennem deres eget CRM- og kundestyringssystem.
Systemet er integreret med samtlige systemer for at automatiserer alle processer herunder Bilinfo til håndtering af biler, Mailchimp til automatisk udsendelse af mails, Twilio til automatisk udsendelse af SMS’er.
Alt dette er med til at gøre deres system brugervenligt og ikke mindst helt unikt.
Test dit nuværende setup med en gratis analyse
Vi sender dig en videoanalyse af dit nuværende setup, samt eventuelle forbedringsmuligheder.